ניצחון: החוק של אזולאי ומרגי למענה אנושי לאזרחים וותיקים עבר

    אבי רבינא No Comments on ניצחון: החוק של אזולאי ומרגי למענה אנושי לאזרחים וותיקים עבר

    על פי החוק, חברות גדולות המפעילות אמצעי זיהוי באמצעות הקשת תעודות זהות וכד' יחוייבו לתת מענה אנושי לאזרחים וותיקים. 50 חכי"ם תמכו בהצעת החוק מול 46 מתנגדים

    אזולאי ואדלשטיין צילום: פלאש 90
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ניצחון לאופוזיציה: הישג לח"כים יעקב מרגי וינון אזולאי (ש"ס) הצעת חוק המחייבת חברות גדולות לתת מענה טלפוני אנושי לאזרח ותיק (תיקוני חקיקה), עברה בקריאה טרומית ברוב של 50 תומכים מול 46 מתנגדים.

    בדברי ההסבר להצעות החוק נכתב: "בשנים האחרונות, כל החברות במשק מפעילות מערכות לניתוב שיחות, שבהן על הלקוח להקליד אמצעי זיהוי (תעודת זהות או מספר טלפון) ולנווט בעצמו בין תפריטים שונים, שלרוב אינם פשוטים להבנה, כך שההגעה למענה אנושי הופכת קשה במיוחד.

    קושי זה משפיע במיוחד על אזרחים ותיקים, שבמקרים רבים פשוט מתייאשים, מוותרים ומנתקים את השיחה בתסכול בלי שקיבלו את השירות הנדרש".

    הצעת חוק זו נועדה להקל על ציבור האזרחים הוותיקים בקבלת שירות טלפוני בשירותים השונים. על כן, מוצע לקבוע כי במצב שבו המערכת מזהה, לפי שיחה מזוהה או לפי הקשת פרטי הזיהוי, כי מדובר בלקוח שהוא אזרח ותיק, הוא יופנה מידית למענה אנושי בלי שיתבקש להקיש על כל מקש נוסף.

    כך יוכלו אזרחים ותיקים לקבל את השירות שאותו הם צריכים בנוחות, ללא טרטורים ותסכולים מיותרים.

    על כן מוצע לקבוע כי שירותים אלו יחויבו לספק מענה אנושי לאזרח ותיק. מוצע להחיל את התיקון האמור גם לגבי הבנקים וחברות הביטוח, המוחרגים מתחולת חוק הגנת הצרכן.

    בנוסף, אזרחים הפונים כיום לגופים ציבוריים נתקלים בקושי, משום שחוק הגנת הצרכן חל רק על עוסקים, ואינו חל על השירותים שניתנים על-ידי גופים מסוג זה. על כן, מוצע כי גם גופים ציבוריים יחויבו במתן מענה טלפוני אנושי לאזרחים ותיקים, עם זיהוי פרטיהם במערכת.

    ח"כ יעקב מרגי ואזולאי אמרו לאחר העברת החוק: "זהו יום בשורה עבור האוכלוסייה בגיל הזהב, אנו מחוייבים להמשיך לפעול למען הקל מעליהם את קושי ההתמודדות בחיי היום יום".



    0 תגובות